Co to jest Allegro Smart! dla Sprzedających?
Allegro Smart! dla Sprzedających jest usługą subskrypcyjną oferowaną przez polski serwis e-commerce Allegro, która zapewnia sprzedawcom szereg korzyści, takich jak niższe prowizje od sprzedaży, dodatkowe narzędzia marketingowe, szybsze wypłaty środków i preferencyjne warunki przesyłek.

Co zyskujesz dzięki usłudze Allegro Smart! ?
- Twoje oferty będą bardziej atrakcyjne – zostaną oznaczone specjalną ikonką Smart!, którą Potencjalni Klienci zobaczą przy twojej ofercie.
- Potencjalni Klienci szybciej znajdą twoje oferty – dzięki specjalnemu filtrowi, tylko oferty oznaczone jako Smart! będą wyświetlane na liście ofert.
- Zwiększysz szansę na sprzedaż swoich produktów – według statystyk Allegro kupujący 2,5 razy częściej decydują się na wybór ofert, które mają ikonkę Smart!
- Nie poniesiesz kosztów za zwrot przesyłki – dzięki opcji Smart! nie poniesiesz kosztów zwrotu przesyłki, ponieważ wtedy koszt ten pokrywa Allegro.

Klienci korzystający z Allegro Smart! mają wiele korzyści, w tym darmową dostawę oraz zwrot, jeśli wartość zamówienia od jednego sprzedawcy wynosi co najmniej:
- 40 zł dla wszystkich metod dostawy, gdy zostali zarejestrowani przed 21 listopada 2022, przed godziną 9:00
- 45 zł dla punktów odbioru i automatów paczkowych oraz 65 zł dla przesyłek kurierskich, gdy zostali zarejestrowani od 21 listopada 2022 po godzinie 9:00.
Kupujący mogą dokonać płatności za swoje zakupy w ramach Allegro Smart! zarówno z góry, jak i przy odbiorze zamówienia (za pobraniem).
Jakie warunki musisz spełnić, aby dołączyć do Allegro Smart! ?
- Warunki dotyczące sprzedaży
- Musisz mieć co najmniej 5 pozytywnych ocen transakcji w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
- Średnia ocen sprzedaży na Twoim koncie nie powinna być mniejsza niż 98% lub musisz mieć uzyskany tytuł Super Sprzedawcy.
- Warunki dotyczące ofert
Wysyłając produkty z Polski, w ramach usługi Smart!, udostępnij co najmniej jeden z poniższych sposobów dostawy:
- Allegro Przesyłka Polecona
- Allegro Kurier Pocztex
- Allegro Pocztex Kurier 48
- Allegro Kurier DHL
- Allegro Kurier UPS
- Allegro Kurier DPD

Wysyłając produkty do Polski z takich państw jak Holandia, Francja, Niemcy lub Czechy, w ramach Allegro Smart!, udostępnij co najmniej jeden z poniższych sposobów dostawy:
- Kurier DPD wysyłka z Niemiec
- Kurier DPD wysyłka z Czech
- Kurier DPD wysyłka z Holandii
- Kurier DPD wysyłka z Francji
- Kurier UPS wysyłka z Niemiec
- Kurier DHL wysyłka z Niemiec
3. Warunki dotyczące zwrotów
Do swoich ofert sprzedażowych przypisz konkretne warunki zwrotów.
Ikonka Smart! zostanie automatycznie przypisana, w momencie, gdy spełnisz wszystkie powyższe warunki.
Jak poprawnie nadasz przesyłkę Allegro Smart! ?
- Moje Allegro umożliwia kupującym składanie zamówień, które można znaleźć w zakładce Zamówienia.
- Zamówienia z Allegro Smart! Oznaczone są specjalnym znacznikiem w sekcji “Dane dostawy”.
- Każde zamówienie generuje unikalny adres e-mail, który zawiera informacje o sprzedającym, kupującym i transakcji. Ten adres e-mail należy przekazać przewoźnikowi, aby rozliczyć przesyłkę w ramach Allegro Smart!. Można to zrobić automatycznie przez Wysyłam z Allegro lub ręcznie, wpisując adres e-mail w narzędziu nadawczym przewoźnika. Brak lub błędny adres e-mail spowoduje pełne obciążenie kosztami przesyłki.

Jaki jest koszt za przesyłki Allegro Smart! ?
W momencie, gdy przekażesz prawidłowy adres e-mail przewoźnikowi i nadasz zamówienie zakończone płatnością, będziesz mógł rozliczyć przesyłkę na jeden z dwóch sposobów, zależnie od wybranej przez kupującego metody dostawy.
- Możesz rozliczyć przesyłkę z Allegro, a opłaty znajdziesz na swoim koncie w zakładce Rozliczenia z Allegro, lub
- bezpośrednio z przewoźnikiem, korzystając z umowy stawek. Środki otrzymane od Allegro będą widoczne w zakładce Środki i historia operacji w sekcji Środki PayU.
Ważne !
Od 25 kwietnia 2023 Allegro wprowadza zmiany w usłudze Smart! Zmiany te znajdziesz w osobnym artykule, wchodząc TU.