Reklama wideo na Allegro Ads to nowoczesne, angażujące i skuteczne narzędzie promocyjne, które może znacząco zwiększyć widoczność i sprzedaż produktów. Jeśli chcesz wyróżnić się na tle konkurencji i zwiększyć konwersję, warto rozważyć ten format reklamy. W tym tekście znajdziesz wszystkie potrzebne informacje na temat zalet, miejsc emisji oraz technicznych wymagań do tego typu reklamy.
Co to jest reklama wideo na Allegro?
Reklama wideo allegro Ads to jak zresztą sama nazwa wskazuje to kreacja reklamowa w formacie wideo, która pozwala na promowanie produktów. Jest to najmłodszy format reklamowy, pierwsze testy miały miejsce na początku roku 2024, a w maju platforma oficjalnie zaprezentowała sprzedawcom nowy format reklamowy. Wideo jest najbardziej dynamicznym formatem, który skupia uwagę człowieka i jest też dla niego najłatwiej przyswajalnym formatem. Krótkie wideo reklamowe stwarza wiele nowych możliwości, z których najważniejsza to możliwość pełnej prezentacji produktu, również podczas jego używania.
Wideo to 1 z 3 formatów reklamy dostępnych na Allegro, obok reklamy graficznej i ofert sponsorowanych. Wszystkie z nich opisaliśmy na naszym blogu. Wszystkie informacje na temat ofert sponsorowanych znajdziesz w tekście: Oferty sponsorowane Allegro Ads, z kolei na temat reklam banerowych w tekście: Reklama graficzna Allegro Ads. Samo narzędzie reklamowe platformy Allegro opisaliśmy w obszernym artykule na ten temat: Allegro Ads – czy się opłaca?
Gdzie wyświetlają się reklamy wideo na Allegro?
Obecnie (początek roku 2025) reklamy wideo wyświetlają się na Allegro w trzech miejscach na platformie:
- Na stronie wyników wyszukiwania – jako promowane oferty wideo.
- W aplikacji mobilnej Allegro – np. w sekcji rekomendacji.
- Na stronie głównej Allegro – w specjalnych sekcjach promocyjnych
Wszystkie miejsca emisji reklamy wideo dotyczą strony WWW. Na ten moment reklamy wideo nie wyświetlają się jeszcze w aplikacji mobilnej Allegro, choć możemy się spodziewać, że się to zmieni.

Zalety reklamy wideo Allegro Ads
Reklama wideo w Allegro Ads oferuje sporo korzyści dla sprzedawców i marek, pomagając skutecznie przyciągnąć uwagę kupujących oraz zwiększyć konwersję. Zacznijmy od samego formatu. Ruchome obrazy i dźwięk sprawiają, że reklamy wideo są atrakcyjniejsze niż tradycyjne reklamy graficzne oraz pozostają dłużej w pamięci, niż np. baner reklamowy. Wideo przyciąga uwagę użytkowników, zwiększa widoczność reklamy i zaangażowanie odbiorców.
Krótki film pozwala skuteczniej prezentować produkt, pokazać jego zalety oraz sposób użycia, co może znacząco przenieść się na większą sprzedaż. Reklamy wideo Allegro Ads, tworzona na potrzeby wizerunkowe sprzedawcy, również jest bardziej skuteczna, niż reklama graficzna, pod warunkiem że film jest atrakcyjny i dobrze zaprojektowany. Reklama wideo może zwiększyć zaufanie do Twojego sklepu lub marki.
Allegro Ads umożliwia precyzyjne targetowanie grupy docelowej, na podstawie zainteresowań, historii wyszukiwań czy zachowań zakupowych, co pozwala na lepsze dopasowanie reklamy do zainteresowań i zachowań potencjalnych klientów. Reklama wideo na Allegro pozwala sprzedawcom dotrzeć do użytkowników, którzy wcześniej oglądali ich produkty, dzięki kampaniom remarketingowym.
Korzystanie z tego formatu reklamowego to większa konwersja i wzrost sprzedaży. Użytkownicy oglądający reklamy wideo są bardziej skłonni do podjęcia decyzji zakupowej. Wideo może zwiększyć CTR (współczynnik klikalności) i skutecznie przekierować użytkowników na stronę oferty, aby stali się Twoimi klientami.
Jak jest rozliczana reklama wideo?
Reklamy wideo są rozliczane w modelu CPM (Cost Per Mille) – koszt za każde 1000 wyświetleń reklamy.
W tym modelu występują maksymalne i minimalne stawki CPM. Maksymalny koszt CPM to maksymalna kwota, jaką sprzedawca decyduje się zapłacić za obejrzenie lub kliknięcie reklamy. Maksymalne stawki ustawiasz samodzielnie podczas konfiguracji kampanii reklamowej.
Minimalna stawka CPM określa najniższą możliwą stawkę, którą możesz ustawić przy reklamach Allegro Ads. Są to progi ustalone przez Allegro, poniżej których kampania reklamowa nie zostanie uruchomiona. Jeżeli już jesteśmy przy kampaniach, to przyjrzyjmy się, jak wygląda proces konfiguracji.
- W panelu zaloguj się na konto Allegro Ads
- Kliknij DODAJ KAMPANIĘ
- Zaznacz REKLAMA WIDEO i kliknij SKONFIGURUJ KAMPANIĘ
- Stwórz nazwę dla KAMPANII i dla GRUPY REKLAM
- Wybierz miejsce emisji reklamy
- Dodaj poster statyczny. Grafika ta wyświetlana jest kupującym, którzy nie będę mogli otworzyć reklamy video
- Nadaj nazwę swojej reklamie i dodaj przygotowane wideo
- Ustaw zasięg kategorii reklamy (rozszerzony lub precyzyjny)
- Uzupełnij słowa wykluczające i kluczowe
- Naciśnij PODGLĄD REKLAMY, aby zobaczyć, jak wygląda końcowa wersja Twojej reklamy. Gdy chcesz coś edytować kliknij EDYTUJ REKLAMĘ
- Określ budżet dzienny lub całkowity, jaki chcesz przeznaczyć, stawkę CPC oraz datę wyświetlania reklamy
- Kliknij STWÓRZ KAMPANIĘ
- Po zatwierdzeniu przez Allegro, Twoja reklama zacznie być wyświetlana ze statusem „Emituje się”




W każdym momencie możesz edytować kampanie i wprowadzać do niej zmiany, chociażby takie jak zmiana budżetu dziennego, czy maksymalnej stawki CPM, co pozwala optymalizować wydatki na reklamę. Więcej na temat budżetu reklamowego przeczytasz w tekście: Budżet Allegro Ads — ile wydać na reklamę?
Wybór słów kluczowych w reklamie wideo
Aby jednak kampania była efektywna, konieczne jest właściwe dobranie słów kluczowych, które zdecydują, kiedy i komu zostanie wyświetlona reklama. Zacznijmy od fraz kluczowych, których jest kilka rodzajów, a dokładniej:
✅ Dokładne frazy produktowe – np. „sukienka wieczorowa”, „buty sportowe Nike”.
✅ Frazy ogólne – np. „sukienka”, „buty sportowe”.
✅ Frazy long tail (długiego ogona) – np. „czarna sukienka na wesele”, „buty trekkingowe do górskich wędrówek”.
✅ Frazy opisujące cechy produktu – np. „wodoodporna kurtka puchowa”, „biżuteria srebrna z cyrkoniami”.
✅ Frazy sezonowe – np. „prezent na święta”, „sandały na lato”.
Wybranie ogólnych fraz zwiększa zasięg reklamy, jednak nie jest opłacalne, ponieważ mimo wyższych kosztów nie przekłada się na konwersję. Dlaczego? Większość klientów nie wpisuje fraz kluczowych, tylko dokładniej określa, czego szuka, dlatego warto wybrać dokładniejsze frazy kluczowe.
Najskuteczniejsze frazy kluczowe w reklamie Allegro Ads, które najlepiej odpowiadają intencjom zakupowym użytkowników i mają wysoki współczynnik konwersji to dokładne słowa kluczowe i/lub związane z cechami produktu oraz frazy kluczowe długiego ogona.
Gdy chcesz dotrzeć do klientów, którzy wiedzą, czego szukają, wybierz dokładne słowa kluczowe, np.: buty sportowe Nike Air Max, złoty łańcuszek 585, robot sprzątający Xiaomi Mi Robot. Frazy kluczowe długiego ogona są również bardzo skuteczne i dużo mniej konkurencyjne, od fraz ogólnych, zatem też koszt reklamy będzie mniejszy. Frazy long tail zawierają dodatkowe cechy, np. czarna sukienka na wesele długa, biurko gamingowe z podświetleniem LED.
Słowa kluczowe związane z cechami produktu np. wodoodporna kurtka zimowa, mata antypoślizgowa do jogi, są one nieco mniej skuteczne od fraz long tail czy produktowych, jednak warto je stosować, Gdy chcesz dotrzeć do klientów poszukujących konkretnej funkcji. Frazy sezonowe związane z sezonowymi potrzebami klientów, np. prezent na Dzień Matki, ubrania na lato, ozdoby świąteczne LED użyte w odpowiednim czasie (przed świętami i wydarzeniami) mogą generować wysoką sprzedaż.
Ile słów kluczowych wybrać w reklamie wideo Allegro?
Liczba słów kluczowych w kampanii Allegro Ads powinna być dobrze zbalansowana – zbyt mała liczba ograniczy zasięg, a zbyt duża może obniżyć skuteczność reklam. W kampaniach Allegro Ads nie ma formalnie określonego limitu liczby słów kluczowych, które można dodać. Jednak dla optymalnej skuteczności kampanii zaleca się stosowanie od 10 do 50 starannie dobranych fraz. Przedział od 10 do 50 słów może wydawać się bardzo duży, jednak pamiętaj o tym, że ilość fraz zależy również od tego ile określeń i synonimów ma dane słowo kluczowe.
W przypadku większość branż i produktów optymalna ilość fraz kluczowych to 10-15 słów.
Aby reklama miała wystarczający zasięg, ustaw minimum 10 słów kluczowych, aby uniknąć zbyt szerokiego targetowania i niepotrzebnych wydatków użyj maksymalnie 50 słów kluczowych. W kampaniach Allegro Ads nie ma formalnie określonego limitu liczby słów kluczowych, które można dodać. Jednak nie zaleca się dodawania więcej niż 50 słów kluczowych, ponieważ: może to rozproszyć budżet, obniżając skuteczność reklam. Dlatego warto skupić się na precyzyjnie dobranych frazach, które najlepiej odpowiadają oferowanym produktom i intencjom zakupowym potencjalnych klientów.
Pamiętaj o tym, żeby regularnie analizować wyniki i dostosowywać słowa kluczowe tak, aby osiągnąć najlepsze efekty. Jeżeli jakaś fraza jest mało skuteczna, zmień ją, jeżeli fraza jest skuteczna, możesz zwiększyć budżet reklamowy, aby osiągnąć jak największy CTR.
Potrzebujesz pomocy w dobraniu słów kluczowych do konkretnej branży dla kampanii reklamowych Allegro? Skontaktuj się z nami, ustawiając kampanię, zawsze dokładnie analizujemy frazy kluczowe i ich popularność, korzystając m.in. z Planera kampanii Allegro Ads. Dzięki temu możemy na bieżąco optymalizować reklamy, tak, aby przynosiły jak największy zwrot dla naszych klientów.

Jaki rozmiar filmu do reklamy na Allegro?
Aby przygotować skuteczną reklamę wideo w Allegro Ads, należy dostosować się do określonych wymagań technicznych dotyczących pliku wideo. Poniżej przedstawiam kluczowe wytyczne:
- Format pliku: MP4.
- Rozdzielczość: 1280×720 pikseli.
- Proporcje obrazu: 16:9.
- Czas trwania: od 6 do 15 sekund.
- Rozmiar pliku: mniej niż 10 MB.
- Liczba klatek na sekundę: od 23,976 do 30 kl./s.
Dodatkowo warto zadbać o to, aby film był zrozumiały bez dźwięku, ponieważ odtwarzanie audio wymaga interakcji użytkownika. Treść wideo powinna być ściśle powiązana z reklamowanym produktem lub ofertą oraz kierować do odpowiedniej strony docelowej.
Jak stworzyć skuteczne wideo dla Allegro Ads?
Tworząc wideo reklamowe na Allegro, poza spełnieniem wymagań technicznych istotne jest zadbanie o to, aby film był ciekawy dla odbiorców.
Zacznij od mocnego ujęcia (pierwsze 3 sekundy są kluczowe!). Ludzie przewijają treści bardzo szybko, dlatego pierwsze sekundy decydują o tym, czy reklama ich zainteresuje. Skup się na jednym, konkretnym przekazie, reklama wideo powinna być prosta i przejrzysta – nie przeładowuj jej informacjami. Uwaga odbiorców reklam cały czas zmniejsza się, jeżeli w kreacji wideo będziesz chciał przekazać zbyt dużo informacji, prawdopodobnie żadna z nich nie zostanie zapamiętana. Pokaż najważniejszą zaletę produktu lub problem, który rozwiązujesz. Unikaj ogólników, zamiast tego postaw na konkretne korzyści.
Aby zwiększyć skuteczność reklamy wideo, dodaj CTA (wezwanie do działania). Klienci muszą wiedzieć, co zrobić po obejrzeniu reklamy, dlatego umieść wyraźne wezwanie do działania, np. Sprawdź produkt lub Dostępne tylko dziś.
Bardzo ważne jest dostosowanie wideo do urządzeń mobilnych. Większość użytkowników najczęściej korzysta ze smartfonów, więc wideo powinno być czytelne nawet na małym ekranie. Teksty powinny być duże i kontrastowe a wideo powinno być dostosowane do wyświetlania bez dźwięku, ponieważ wiele osób ogląda reklamy bez audio. Zanim uruchomisz reklamę, dokładnie sprawdź wideo reklamowe. Testuj je na różnych urządzeniach, zanim je opublikujesz.
Przykład naszej reklamy wideo
Mimo szeregu zalet tego formatu reklamowego, niestety stworzenie samego filmiku jest czasochłonne i wymaga odpowiedniej wiedzy. Ponieważ większość sprzedawców nie zajmuje się montażem wideo, konieczne jest zlecenie stworzenia wideo do reklamy na allegro komuś, kto ma doświadczenie w tej dziedzinie. Jesteśmy doświadczoną agencją e-commerce i zapewniamy kompleksową obsługę sprzedaży na Allegro. Nie tylko obsługujemy oferty na Allegro i tworzymy kampanie reklamowe Allegro Ads. Możemy również stworzyć dla Ciebie atrakcyjne wideo na potrzeby reklamy.
Taki film stworzyliśmy dla jednego z naszych klientów:
Czy reklama wideo Allegro Ads się opłaca?
To, czy reklama wideo Allegro Ads się opłaca, zależy od kilku czynników, takich jak skuteczność kampanii, precyzyjne targetowanie, jakość materiałów wizualnych oraz optymalizacja budżetu.
Wideo jest dynamiczną i angażującą formą reklamy, która może przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów bardziej niż statyczne grafik. Reklamy wideo na Allegro Ads mogą zwiększyć widoczność Twoich ofert, zwłaszcza wśród użytkowników aktywnie poszukujących produktów. Jeżeli reklama jest odpowiednio targetowana i atrakcyjna może przyczynić się do wzrostu sprzedaży na Allegro, dlatego warto wziąć pod uwagę ten format reklamowy. Zwłaszcza że wideo jest najchętniej konsumowanym przez użytkowników formatem i na pewno tendencja ta nie spadnie, samo Allegro na pewno będzie też zwiększało możliwości tego formatu reklamowego na platformie.
Reklama wideo Allegro Ads może być opłacalna, jeśli jest dobrze zaplanowana, i regularnie optymalizowana. Ważne jest monitorowanie wyników kampanii i dostosowywanie strategii do uzyskanych danych. Oczywiście stworzenie wideo reklamowego jest droższe, niż np. baneru reklamowego, o samych banerach możesz przeczytać w tekście: Baner na Allegro – jakie są rodzaje, wymiary i zasady?
Argumentem przeciwko opłacalności wideo jest ryzyko odrzucenia. Twoja reklama może zostać odrzucona przez Allegro, jeśli nie spełnia standardów platformy. Jeżeli chcesz stworzyć wideo reklamowe zgodne ze standardami Allegro i uruchomić opłacalną reklamę wideo, skontaktuj się z nami:
Napisz: biuro@vinseo.pl Zadzwoń: 732 066 947 Szybki kontakt przez formularz