Sprzedaż na Allegro może być alternatywą dla własnego sklepu internetowego, albo kolejnym kanałem handlu, jeżeli masz już sklep. Jednak aby platforma ta przynosiła Ci zyski, musisz wyróżnić się na tle konkurencji. W tym celu konieczne jest zadbać o wysoką jakość zarówno Twojego sklepu na Allegro, jak i ofert. W tym pierwszym przypadku istotne jest dodanie logo marki, które jest istotnym elementem identyfikacji wizualnej. Dodanie logo na Allegro pomaga w budowaniu rozpoznawalności mark. Może też przyczynić się do zwiększenia zaufania klientów oraz profesjonalnego wizerunku sprzedawcy na platformie.
Sprzedaż na Allegro – Jak skutecznie prowadzić swój sklep?
Sprzedaż na Allegro to szansa na dotarcie do milionów klientów, ale aby osiągnąć sukces, musisz zoptymalizować swoje oferty, by wyróżnić się wśród konkurencji i przyciągnąć uwagę kupujących. Poza zadbaniem o jakość ofert, musisz dopilnować również dobrej jakości obsługi klienta. Ta zależy np. od szybkiego kontaktu, terminowej wysyłki i rozwiązywania ewentualnych problemów. Istotnym elementem zarówno dla użytkowników, jak i algorytmu Allegro jest profesjonalny wizerunek sklepu na platformie. Aby o niego zadbać warto uzupełnić informacje o sprzedającym, dodać logo do profilu oraz atrakcyjne banery reklamowe. O tym, czym jest sklep na Allegro i jak go skonfigurować pisaliśmy już w innym tekście. Dzisiaj zajmiemy się tematyką logo na Allegro.

Logo na allegro
Logo na Allegro to kluczowy element identyfikacji wizualnej sprzedawcy, widoczny w różnych miejscach, takich jak strona sklepu, zakładka „O sprzedającym” czy w materiałach promocyjnych. Jego główną funkcją jest reprezentowanie marki i wyróżnienie jej na tle konkurencji. Sprzedawcy mogą łatwo dodać logo w ustawieniach konta firmowego, wgrywając plik graficzny zgodny z wymaganiami Allegro (np. w formacie PNG o minimalnych wymiarach 250×250 pikseli).
Dodanie logotypu na Allegro pomaga w budowaniu świadomości marki i przyciąganiu uwagi w konkurencyjnym środowisku tej platformy. Dzięki temu sklep zyskuje spójność wizualną, która pozytywnie wpływa na decyzje zakupowe klientów. Aby logo spełniało swoje funkcje powinno być wyraźne i czytelne, nawet w małych rozmiarach. Logo powinno być spójne z identyfikacją wizualną marki.
Jak wygląda dobre logo?
Dobre logo to kluczowy element identyfikacji wizualnej firmy, który wyróżnia markę i zapada w pamięć klientów. Dobre logo jest proste i łatwe do zapamiętania. Logo powinno być czytelne w różnych rozmiarach, powinno działać równie dobrze w wersji kolorowej i monochromatycznej oraz wyglądać dobrze zarówno na jasnym, jak i ciemnym tle. Skuteczne logo jest uniwersalne. Warto w tej kwestii zwrócić się do grafika, który ma doświadczenie w tworzeniu identyfikacji wizualnej i przygotuje profesjonalny projekt. Zakładamy, że jednak masz już logo, zatem możemy przejść do jego zastosowania na Allegro.

Gdzie widoczne jest logo firmy na Allegro?
Logo na Allegro jest umieszczone w nagłówku sklepu, obok nazwy sprzedawcy. Logo jest wyświetlane na stronie „O sprzedającym”, gdzie klienci mogą znaleźć informacje o firmie. W niektórych miejscach (np. w podglądzie szczegółowym ofert) logo może być widoczne obok nazwy sprzedawcy. W przypadku korzystania z Allegro Ads, logo będzie widoczne w niektórych materiałach promocyjnych. Ogólnie możliwości dodania logotypu na Allegro w różnych miejscach na platformie jest uzależnione od rodzaju abonamentu, jaki został wykupiony. Logo w sklepie Allegro można dodać niezależnie od wykupionego abonamentu, jednak logo na listingu i ofertach, już nie. Sprzedawcy korzystający z Abonamentu Profesjonalnego mogą dodać logo w ramach swoich ofert, a logo na liście ofert w wynikach wyszukiwania Allegro jest dostępne tylko dla osób korzystających z Abonamentu Eksperckiego. Więcej na ten temat przeczytasz w tekście: Abonament Allegro – co oferuje i czemu warto go mieć?

Dlaczego warto dodać logo do Allegro?
Na Allegro jest duża konkurencja, wykorzystanie logo do tego, by wyróżnić markę na platformie jest prostym i skutecznym sposobem. Logo to pierwszy z elementów, który klienci poznają najszybciej. Będzie ono widoczne w kilku miejscach, przez co klienci będą częściej mieli z nim kontakt i w końcu cię zapamiętają. Sprzedawcy z logo i kompletnymi informacjami o firmie są postrzegani jako bardziej godni zaufania. Logo na Allegro poprawia wygląd strony sklepu, czyniąc ją bardziej profesjonalną i przyjazną dla użytkownika. Spójność wizualna podkreśla Twoją pozycję jako wiarygodnego sprzedawcy. Z kolei wiarygodność i estetyka mogą przekładać się na większe zaufanie klientów i wyższą konwersję. Jednak logo jest istotne również dla algorytmu Allegro.
Pozycjonowanie firmy na Allegro
Pozycjonowanie firmy na Allegro polega na optymalizacji ofert i działań sprzedażowych w celu zwiększenia widoczności produktów w wynikach wyszukiwania. Drugim i tak samo ważnym powodem jest budowanie rozpoznawalności marki na platformie. Skuteczne pozycjonowanie przekłada się na większą liczbę kliknięć, wyższą sprzedaż i lojalność klientów. Allegro ocenia zarówno oferty, jakość obsługi i jakość konta sprzedawcy. Na tę ostatnią składają się informacje o firmie w zakładce „O sprzedającym” oraz profesjonalne logo i baner na Allegro. Jeżeli chcesz, aby Twój sklep był wysoko oceniony zadbaj o każdy z tych elementów.
Dodanie logotypu na Allegro to kolejne dodatkowe punkty w ocenie platformy. Ważne aby oferty były nie tylko interesujące dla użytkowników market place-u, ale również dla algorytmu. Ten drugi ocenia np. użycie słów kluczowych, zarówno w tytułach, jak i opisach ofert. Wszystkie informacje na temat opisów ofert na Allegro znajdziesz w tekście: Jak napisać skuteczny opis oferty na Allegro? Jeżeli nie jesteś pewien, czy dobrze piszesz tytuły ofert Allegro, nie martw się, wszystkie informacje na temat tytułów ofert ich zasad oraz ograniczeń znajdziesz w artykule: Jak poprawnie stworzyć tytuł oferty Allegro?

Jak dodać logo na Allegro?
Aby dodać logo na Allegro należy zalogować się na swoje konto, następnie wejść w zakładkę „Moja Sprzedaż” w górnym menu. Następnie należy wybierać sekcję „Ustawienia” i tam znaleźć podsekcję „Dane o sprzedawcy”, tam znajdziesz opcję „Dodaj logo”. Teraz wystarczy kliknąć w ten przycisk i wgrać przygotowany plik graficzny. Upewnij się, że logo zostało prawidłowo załadowane i jest widoczne w podglądzie. Po załadowaniu logo kliknij przycisk „Zapisz”, aby zatwierdzić zmiany. Logo powinno być już widoczne na stronie sklepu oraz w sekcji „O sprzedającym”, jednak dla pewności sprawdź, czy wszystko poszło zgodnie z planem. Sprawdź stronę swojego sklepu Allegro, aby upewnić się, że logo wyświetla się prawidłowo. Logo na Allegro możesz zmieniać w dowolnym momencie, aby dostosować je do sezonowych akcji lub aktualizacji wizerunku marki. Przed wgraniem pliku z logo upewnij się, że jest ono zgodne z zasadami Allegro.
Jaki rozmiar logo na Allegro?
Zalecany rozmiar logo na Allegro to minimum 250 x 250 pikseli. Jednak, aby zapewnić najwyższą jakość i czytelność logo w różnych miejscach platformy, warto stosować większe rozdzielczości, takie jak 500 x 500 pikseli lub większe. Preferowany format logo na Allegro to PNG z przezroczystym tłem. Format JPG jest akceptowany, ale bez przezroczystości. Platforma zaleca stosowanie przezroczystego tła w logo, jeżeli to możliwe, ponieważ logo wyglądało dobrze na każdym kolorze strony Allegro. Odradza też kolorowe tło, ponieważ takie może wyglądać nieestetycznie. Najlepsze będą proporcje kwadratu (1:1), ponieważ wtedy logo jest najlepiej dopasowane do miejsc, w których jest wyświetlane. Pamiętaj też o tym, aby plik z logo miał możliwy najmniejszy rozmiar przy jednoczesnym zachowaniu dobrej jakości. Plik graficzny z logo może mieć maksymalnie 5 MB.
Czy na Allegro musi być białe tło?
Biorąc pod uwagę zasady Allegro nie ma obecnie (stan na 2025 rok) ścisłego wymogu, aby zdjęcia lub grafiki (np. z logo) koniecznie miały białe tło. W praktyce jednak w przypadku zdjęć produktowych Allegro – podobnie jak wiele innych platform e-commerce – zaleca, aby tło było jednolite. Najlepiej też, aby nie zawierało zbędnych elementów, takich jak dodatkowe napisy czy znaki wodne. Dzięki temu oferta jest bardziej czytelna dla kupującego, a sam produkt i/lub logo lepiej się wyróżniają. Białe jest obowiązkowe w miniaturach ofert Allegro, te i więcej informacji o miniaturach znajdziesz w artykule: Miniaturki Allegro – obowiązujące rozmiary i zasady
Logo na Allegro – zasady w skrócie:
- Rozmiar: minimum 250 x 250 pikseli (zalecane: 500 x 500 pikseli).
- Format: PNG (preferowany) lub JPG.
- Tło: przezroczyste (opcja preferowana) lub jednolite.
- Waga pliku: maks. 5MB
Spójna i profesjonalna prezentacja marki ma bezpośredni wpływ na postrzeganie przez klientów. Dodanie logo to więcej niż tylko element graficzny; to inwestycja w markę, która buduje zaufanie i profesjonalizm. Zatem, niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy szukasz sposobów na rozszerzenie swojej działalności, pamiętaj o roli, jaką logo może odegrać w rozwoju Twojej obecności na Allegro. Skuteczne wykorzystanie tej platformy sprzedażowej może otworzyć przed Tobą nowe możliwości i przyczynić się do zwiększenia sprzedaży oraz rozwoju firmy.