Pierwsze co rzuca się w oczy w ogłoszeniu to fotografia, dlatego prawidłowo wykonane zdjęcie produktu to połowa sukcesu. Zdjęcie wykonane na wysokim poziomie będzie wyżej umiejscowione w algorytmie Allegro. Z racji tego przygotowaliśmy dla was istotne informacje i porady dotyczące tego ważnego elementu w sprzedaży.
Katalog produktów Allegro musi zawierać jak najlepiej prezentujące się zdjęcia, powinny one wyróżniać się na tle innych, przykuwać uwagę. Jeśli wcześniejsze zdjęcia nie były zbyt dobre możesz zmienić je w formularzu zgłaszania błędu w produkcie.
Jak udowodnić autorstwo zdjęć?
Pomoże w tym zachowanie wszelkich obróbek zdjęcia, jego edycji, innym sposobem jest opatrzenie zdjęcia znakiem wodnym
Wykorzystanie materiału innych osób
Można wykorzystać materiał innych osób w swojej aukcji na przykład poprzez podpisanie umowy z daną hurtownią lub uzyskanie zgody od producenta lub innego sprzedawcy.
Co w przypadku gdy ktoś wykorzystał Twoje zdjęcia?
Na wstępie spróbuj rozwiązać ten problem bezpośrednio ze sprzedawcą na stronie poprzez pytanie do sprzedającego jeśli to się nie uda napisz do zespołu Allegro i szczegółowo przedstaw sytuację, tak by Allegro miało wszelkie potrzebne informację do interwencji.
Skąd brać zdjęcia do aukcji?
Można je zrobić samemu lub zlecić to specjalistom, istnieje także możliwość wykorzystania materiału innych osób, wymaga to jednak pisemnej zgody właściciela praw autorskich, bez niej taki czyn podlega konsekwencjom karnym.
Z jakimi rozmiarami zdjęć najczęściej można się spotkać?
1:1 (kwadrat), 4:3, 3:2
Jaka ilość zdjęć będzie wystarczająca?
Ze zwykłego konta można dodać do 10 zdjęć produktowych, natomiast z firmowego do 16. Jednak warto skorzystać z możliwości i dodać ich jak najwięcej.
Jakie formaty są akceptowane?
jpg, png, webp, natomiast najlepszą jakość zdjęć przedstawia format png i webp.
Minimalne, maksymalne rozmiary zdjęć
maksymalny rozmiar zdjęcia to 2560 x 2560 pikseli
minimalny to min. 500 pikseli dla dłuższego boku
Co wpływa na jakość zdjęcia?
Niewątpliwie dobry aparat to podstawa. Warto zaopatrzyć się również w lampę LED z funkcją regulacji oświetlenia, lampy pierścieniowe, namiot bezcieniowy i stabilizator do aparatu, a także bristole i szyby pełniące funkcję tła
Konieczne jest zadbanie o estetykę produktu jak i otoczenia. Zalecony profil kolorów to sRGB.
Co dodać do galerii zdjęć, by lepiej poinformować klienta i zachęcić go do kupna?
Zdjęcia oznaczeń wymaganych przez prawo, logotypy , metki i certyfikaty.
Na tych zdjęciach dokładnie widać jak ważne jest także obróbka graficzna, potrafi ona poprawić jakość zdjęcia, a także potrafi odwzorować kolor produktu, tak by nie wprowadzić w błąd klienta i uniknąć negatywnych komentarzy. Z tych zdjęć nie wiadomo jak w rzeczywistości wygląda przedmiot.
Te zdjęcia uwidaczniają jak żółty cień padający na przedmiot może pogorszyć obraz przedmiotu i tym samym sprzedaż. Przez złą obróbkę graficzną, ten but nie wygląda na tak śnieżnobiały jak drugi.
Kolejnym przykładem są zdjęcia wag sklepowych, od razu widać, które zdjęcie robione jest lepszym aparatem, bądź bardziej profesjonalnie. Odpowiednia ostrość, dobrany kontrast odzwierciedlają rzeczywisty wygląd przedmiotu. Na pierwszej ilustracji nie widać struktury powierzchni wygi, wyraźnych kolorów, przedmiot wydaje się być rozmazany. Dużo korzystniej w tym przypadku wygląda waga pod kątem, dzięki temu widać uwypuklenia i detale. Ten przypadek pokazuje jak jakość zdjęcia towaru przekłada się na jego sprzedaż.
Kolejnym błędem jest oddalenie przedmiotu, nie jest on wtedy dobrze widoczny i zniechęca do kliknięcia przez niedbalstwo wykonania. Świetne przedstawienie przedmiotu ukazuje obrazek drugi, widać na nim przedmiot z bliska oraz dodatkowe elementy , co w dużym stopniu ułatwia zapoznanie się z jego głównymi cechami. Tak jak uprzednio złe opracowanie zdjęcia pod względem technicznym i estetycznym źle wpłynęło na wskaźnik sprzedaży produktu.
Zdjęcie towaru z opakowaniem dla “Gift shoppers”, dla tych klientów liczy się to jak dany przedmiot wygląda opakowany na prezent oraz po jego otworzeniu.
Wariant dla racjonalistów, fotografia ze szczegółowym opisem zalet i cech fizycznych produktu. Można wykorzystać do tego plansze albo zdjęcia z oddzielnie zaznaczonymi blokami korzyści.
Ostatnia wersja dla osób kierujących się emocjami, ładnie zaprezentowany towar – pokazany w użyciu, rękach, plenerze, we wnętrzu, itp.