Klient zdecydował się na skorzystanie z usług naszej Agencji pod koniec sierpnia 2022 r. Asortymentem jakim dysponuje na swoim sklepie są głównie kuchenki i kartusze gazowe. Właściciel konta już wcześniej oddelegował zarządzanie kampaniami do innej agencji, jednak zdecydował się na zmianę ze względu na osiągane wyniki oraz problem z uzyskaniem raportów. Przy całkowitym przychodzie ze sprzedaży wynoszącym około 500 tys. zł, koszt reklam wynosił ponad 50 tys. zł. Stwierdziliśmy, że budżet został przepalony i uzgodniliśmy z klientem, że postaramy się zwiększyć wartość sprzedaży przy jednoczesnym obniżeniu kosztów za reklamę. Uzyskanie raportu z prowadzonych kampanii było wręcz niemożliwe, więc nie mogliśmy określić jakie dokładnie wyniki osiągała inna agencja. Przyjmijmy więc, że 50% całkowitego przychodu stanowiły działania Allegro Ads. Ustaliliśmy, że uzyskamy podobną wartość sprzedaży, jednak co ważne, nie z całego sklepu tylko z prowadzonych przez nas kampanii dodatkowo zmniejszając budżet o połowę.
Zmniejszony budżet reklamowy
Zwrot z inwestycji
Wartość sprzedaży
Na przedstawionych wykresach można zobaczyć jak z każdym tygodniem osiągamy wyznaczone cele.
Budżet miesięczny został zmniejszy o połowę a wartość sprzedaży z samych kampanii reklamowych została zwiększona do kwoty ponad 1.514 tys. zł
Na początku staraliśmy się działać bezpiecznie na relatywnie niskich (dla tego klienta) budżetach reklamowych, tak aby nie zostały przepalone. Ustaliliśmy z klientem, że uzyskany zwrot z inwestycji jest już dla niego na odpowiednim zadowalającym poziomie i mogliśmy pójść o krok dalej i rozpocząć maksymalizacje wartości sprzedaży.
Dzięki naszemu doświadczeniu w optymalizacjach kampanii reklamowych udało nam się już w drugim miesiącu przebić przychody z samych reklam względem przychodów ze sprzedaży ogólnej, gdy kampania była obsługiwana przez inną agencję. Dodatkowo zwiększyliśmy znacząco zwrot z inwestycji.
Zwiększyliśmy wartość przychodu ze wszystkich kampanii reklamowych Allegro Ads do kwoty ponad 717 tys. zł. Całkowity budżet wyniósł 28 tys. zł, więc zwiększyliśmy także zwrot z inwestycji z 13,32 zł w pierwszym miesiącu działania do 25,61 zł po trzech miesiącach współpracy.