fbpx

Pozytywne opinie na Allegro. Jak je zwiększyć?

Allegro to najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce. Każdego dnia miliony użytkowników dokonuje na niej zakupów. Po każdorazowej transakcji, do kupujących zostaje wysłana wiadomość, zachęcająca do wystawienia opinii o produkcie i jakości obsługi. Pozytywne opinie to klucz!

Opinie od Klientów w obecnych czasach odgrywają ważną rolę, ponieważ mają wpływ na reputację sprzedawców i ich pozycję względem konkurencji. Prawie każda osoba, zanim dokona zakupu, sprawdza, co na temat sklepu i jakości oferowanego asortymentu mają do powiedzenia inni nabywcy. Dzieje się tak, ponieważ w większości przypadków osoba zainteresowana nie jest w stanie sprawdzić produktu na miejscu. Warto więc zrozumieć, jakie tak naprawdę korzyści płyną z pozytywnych opinii oraz jak radzić sobie z negatywnymi. Z poniższego artykułu dowiesz się również jak formułować prośby o wystawienie dobrej recenzji, aby było skuteczne.

Jakie dają korzyści pozytywne opinie na Allegro?

Tak naprawdę każdy sprzedawca powinien dążyć do tego, aby mieć jak najwięcej pozytywnych opinii na swoim koncie, gdyż dzięki nim wiele zyskuje. Dobre recenzje nie tylko zwiększają zaufanie potencjalnych klientów do sklepu, ale też wyżej pozycjonują konto na Allegro. Dlatego przedsiębiorca, który posiada na swoim koncie dużo dobrych ocen, ma o wiele większe szanse na to, że jego oferty zostaną zauważone, a transakcja zrealizowana. W obecnych czasach, gdzie zakupy online stają się coraz bardziej popularne, pozytywne opinie są jednym z najważniejszych czynników sukcesu na platformach takich jak Allegro.

Klienci mogą zapomnieć, co powiedziałeś, mogą zapomnieć, co zrobiłeś, ale nigdy nie zapomną tego, jak się dzięki Tobie poczuli.

Dlaczego trzeba zadbać o pozytywne opinie na Allegro?

  1. Przyciągają Klientów

Nic tak dobrze nie działa na klienta, jak dobra recenzja wystawiona przez wcześniejszego kupca! I to prawda… można to sprawdzić na swoim przykładzie, zadając sobie pytanie, czy widząc złe opinie o sklepie lub produkcie, zdecydowalibyśmy się na zakupy u tego Sprzedawcy. Zapewne nie, a ten sam produkt kupilibyśmy w bardziej polecanym sklepie.

  1. Zwiększają zaufanie

Każda polecajka buduje zaufanie! Im więcej ich na koncie, tym lepiej. Przeglądając opinie innych klientów, którzy zadowoleni są z obsługi, jak i jakości towaru w ludziach automatycznie zwiększa się zaufanie do sklepu. Natomiast wraz ze wzrostem zaufania, rośnie sprzedaż.

  1. Poprawiają pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania na Allegro

Im więcej lepszych opinii, tym wyższe pozycjonowanie danego sklepu w rankingu na Allegro. Dlatego warto dbać o wysoką jakość obsługi klienta, szybkość realizacji zamówień oraz komunikację, aby zachęcić kupujących do zostawiania pozytywnych recenzji. A pamiętaj, że każda dobra opinia jest na wagę złota!

  1. Wpływają na ocenę Sklepu

Od tego ile pozytywnych recenzji zgromadzi dany sklep, będzie zależna jego średnia ocena. Potencjalni nabywcy będą bardziej skłonni zaufać sprzedawcy, który ma ją wyższą. Opinie klientów mają więc duże znaczenie, a dyskusje z niezadowolonymi klientami w sytuacji, gdy wystawią negatyw, mogą poprawić wizerunek sklepu.

  1. Budują wizerunek marki

Budowanie dobrej reputacji, przyciąga nowych klientów i zapewnia lojalność dotychczasowych. Marka staje się rozpoznawalna nie tylko na Allegro, ale również poza nim.

Poprawna odpowiedź na opinię negatywną
Poprawna odpowiedź na opinię negatywną

Jak zachęcić Klientów do wystawiania pozytywnych opinii na Allegro?

Doskonała obsługa klienta

Zadbaj o szybką realizację zamówień. Upewnij się, że produkty są dobrze zapakowane i  wysyłane jak najszybciej. Bądź dostępny dla klientów, zarówno telefonicznie, jak i mailowo. Szybko odpowiadaj na pytania i rozwiązuj problemy. Jeśli sytuacja jest problematyczna, zachowaj spokój i okaż empatię. Nawet, jak rozwiązanie nie będzie korzystne dla klienta, zapamięta on ciebie jako osobę profesjonalną.

Poproś o wystawienie pozytywnej opinii

Po zakończeniu transakcji wyślij e-mail z podziękowaniem za zakup i prośbą o wystawienie opinii. Możesz też ustawić automatyczne przypomnienia w systemie Allegro, które wyśle prośbę o wystawienie opinii kilka dni po dostarczeniu produktu.

Ułatw proces wystawienia opinii

W wiadomościach do klientów umieszczaj bezpośredni link do strony, gdzie mogą wystawić opinię. Krótkie, jasne instrukcje mogą być bardzo pomocne, zwłaszcza dla mniej zaawansowanych użytkowników.

Personalizacja

Po dokonaniu zakupu możesz wysłać spersonalizowane podziękowanie, wspominając o wystawieniu opinii. Dobrą strategią są też wiadomości podpisane przez konkretnego pracownika firmy. Wydają się one bardziej autentyczne i zachęcają do działania.

Promocje i rabaty dla Kupujących

Sprzedawcy mogą zachęcać klientów do pozostawienia pozytywnych recenzji, oferując im na przykład zniżkę na kolejne zakupy. Takie strategie nie tylko zwiększają liczbę pozytywnych opinii, ale również motywują klientów do ponownych zakupów w sklepie. Zniżki mogą być także proponowane w zamian za zakupy dokonane w określony sposób, na przykład za pomocą Allegro Pay.

Transparentność i uczciwość

Pokaż, że cenisz sobie opinie klientów, nawet te negatywne. Odpowiadaj na nie konstruktywnie, pokazując, że dbasz o zadowolenie klientów. Informuj, że ich opinie mają znaczenie i że na ich podstawie wprowadzasz zmiany.

Follow-up

Bardzo mało sprzedawców stosuje strategię, kontaktowania się z klientem kilka dni po zakupie. Jest to bardzo dobry sposób na wzbudzenie w kupującym pozytywnych uczuć. Jeśli klient jest zadowolony z produktu, to wówczas chętniej wystawi dobrą ocenę, gdy o to poprosisz. Poczuje się zadbany i na pewno zaskoczony kontaktem z Twojej strony.

Podziel się opiniami!

Podziel się pozytywnymi opiniami na swoich profilach w mediach społecznościowych. Tym sposobem pokażesz swoim odbiorcom, że Twoje produkty znajdują się na Allegro oraz że warto Ci zaufać, gdyż Twoja jakość konta jest na wysokim poziomie.

*Przykład z życia jednej z naszych klientek

*(imię i asortyment zostały zmienione na potrzeby artykułu)

W zeszłym roku Ania, właścicielka małego sklepu internetowego z ręcznie robionymi świecami sojowymi, postanowiła spróbować swoich sił na Allegro. Początkowo sprzedaż była przeciętna, mimo że jej produkty były wysokiej jakości. Postanowiła popracować nad zadowoleniem klientów, dbając o każdy detal zamówienia. Starannie zapakowała świece, dodawała ręcznie pisane podziękowania oraz małe próbki nowych zapachów.

Po kilku tygodniach Ania zaczęła otrzymywać pozytywne opinie. Klienci chwalili nie tylko same świece, ale także miłą obsługę i dbałość o szczegóły. Kilka osób opublikowało zdjęcia pięknie zapakowanych produktów na swoich profilach w mediach społecznościowych, wspominając o świetnej jakości i wyjątkowej obsłudze.

Efekt był niemal natychmiastowy. Liczba odwiedzin na stronie Allegro znacząco wzrosła. Coraz więcej osób dodawało jej produkty do obserwowanych, a sprzedaż zaczęła rosnąć w szybkim tempie. Pozytywne opinie budowały zaufanie nowych klientów, którzy często podkreślali w swoich komentarzach, że to właśnie dobre recenzje przekonały ich do zakupu.

W ciągu kilku miesięcy nasza klientka zauważyła, że jej miesięczne obroty wzrosły o 150%. Dzięki temu mogła rozszerzyć swoją ofertę o nowe produkty i zainwestować w profesjonalne zdjęcia swoich świec, a to dodatkowo przyciągało nowych klientów.

Pozytywne opinie okazały się kluczem do sukcesu jej sklepu na Allegro, budując wiarygodność i przyciągając coraz większą liczbę zadowolonych klientów!

Jak jeszcze można zwiększyć sprzedaż?

Jednym z najważniejszych aspektów, o którym większość Sprzedających zapomina, a którego nie można pomijać, jest prawidłowo wystawiona oferta na Allegro!

  1. Na samym początku należy skupić się na tytule, który powinien składać się z słów kluczowych i cech charakterystycznych produktu.
  2. Następnie należy zadbać o tekst opisujący dany asortyment, z uwzględnieniem najczęściej wyszukiwanych fraz przez klientów. Nie powinien być zbyt krótki ani zbyt długi. Na samej górze należy zamieścić najważniejsze informacje, a w dalszej części cechy, zalety oraz dodatkowe informacje.
  3. Zdjęcia w ofercie powinny być dobrej jakości i prezentować sprzedawany produkt z jak najlepszej strony, razem ze zdjęciami w użytkowaniu.
  4. Warto pamiętać o zasadach pierwszego zdjęcia, czyli miniaturki. Produkt na pierwszym zdjęciu musi być w większości przypadków zaprezentowany na białym tle.

✔️Wszystkie te czynniki wpływają na wyższe pozycjonowanie Twojej oferty w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, aby przed wystawieniem oferty zapoznać się z Regulaminem Allegro, pomoże Ci to uniknąć potencjalnych błędów.

✔️Nasza firma kompleksowo, a przede wszystkim profesjonalnie zajmuje się poprawianiem opisów ofert. Dzięki czemu Twoje konto na Allegro jest nie tylko odnowione, ale również wyżej pozycjonuje się w wynikach wyszukiwania!

📞Zapraszamy do kontaktu lub na 👉🏻 STRONĘ naszej oferty, aby dowiedzieć się więcej. Prowadzimy również 👉🏻 BLOG na którym znajdziecie dużo darmowej wiedzy.