fbpx

Jak tworzyć opisy ofert, które sprzedają?

Sprzedaż na Allegro to nie tylko kwestia wystawienia produktu – to sztuka, która wymaga zrozumienia rynku, potrzeb klientów oraz wykorzystania odpowiednich narzędzi marketingowych. W dobie ogromnej konkurencji ważne jest, aby Twój opis oferty wyróżniał się na tle innych i przyciągał potencjalnych kupujących do Twojego sklepu. Wielu z nich przywiązuje dużą uwagę, nawet nieświadomie, do jej wizualnej strony. Im bardziej opis jest profesjonalny, tym wzbudza większe zaufanie Klientów. Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie kilka praktycznych wskazówek oraz strategii, które stosujemy na co dzień, abyś mógł wprowadzić je na swoje konto i obserwować jak zwiększa się Twoja sprzedaż.

Opis oferty na Allegro – to już było!

W artykule, który zamieściliśmy dla Was jakiś czas temu, napisaliśmy, co powinien zawierać dobry opis oferty. Zwróciliśmy w nim uwagę na aspekty regulaminowe, zdjęcia, płatności, dostawę oraz wielowariantowość. Zapraszamy więc do zapoznania się z artykułem “Dobry opis oferty – co powinien zawierać”, ponieważ znajdziecie w nim wiele praktycznej i przydatnej wiedzy.

W dalszej części wpisu skupimy się 100% na samym opisie oferty i podamy kilka konkretnych przykładów.

Jak powinien wyglądać prawidłowy opis oferty?

Na samym początku opis oferty powinien przyciągnąć Klienta wizualnie i zachęcić go do pozostania na sklepie. Aby to osiągnąć należy zadbać o jego wysoką jakość. Jak to zrobić? Nie od dziś wiadomo, że większość Klientów kupuje oczami, więc w tym przypadku kluczem będą zdjęcia bardzo dobrej jakości. Gdy przykują uwagę kupca, przejdzie on dalej, chcąc przeczytać opis danego produktu. Tekst nie powinien zlewać się w jedną całość, czyli nie powinniśmy stosować tzw. ściany, ponieważ jeśli Klient szybko nie znajdzie informacji o produkcie, możemy być niemal pewni, że zrezygnuje z zakupu. Z wielu przeprowadzonych ankiet wynika, że osoby zainteresowane nabyciem towaru o wiele chętniej czytają krótkie, zwięzłe i rozdzielone treści

Co powinien zawierać opis oferty na Allegro?

  1. Na samym początku (akapit 1) należy zamieścić tytuł (75 znaków –  słowa kluczowe i cechy charakterystyczne sprzedawanego produktu) i oznaczyć go NAGŁÓWKIEM 1. Natomiast w kolejnym akapicie 2 warto wpisać podtytuł, który składa się z słów kluczowych, a jego z kolei oznaczyć jako NAGŁÓWEK 2.
  1. Opis oferty staraj się ułożyć schematem: specyfikacja, cechy, zalety, zastosowanie, inne informacje, najczęściej zadawane pytania.
  1. W trzecim akapicie po lewej stronie umieść tekst np. ze specyfikacją produktu, a po prawej zdjęcie. W czwartym, piątym, szóstym itp. akapicie zastosuj tą samą strategię. Zalecamy układanie ofert w ten sposób, ponieważ bardzo dużo użytkowników Allegro korzysta z mobilnej wersji portalu. Ze względu na mniejsze ekrany, opisy i zdjęcia są automatycznie dostosowywane przez algorytmy. Zdjęcia ofert, które mogą wyglądać estetycznie na komputerze, niestety w mobilnej wersji powodują, że są jedno pod drugim i tym samym wprowadzają zamieszanie.
  1. W każdym akapicie warto stosować kolorowe znaczniki (mogą być to np. gwiazdki). Najlepiej umieścić je nad słowami: specyfikacja, cechy, zalety itp. Natomiast nad znacznikami zalecamy wpisanie nagłówkowych słów kluczowych (nagłówek 2), posiłkując się planerem kampanii. Jest on dostępny w ramach Abonamentu Profesjonalnego na Allegro.
  1. Zachowaj równowagę w tworzeniu opisów. Nie powinny być zbyt krótkie, ani zbyt długie. W zbyt krótkich opisach nie uda się zamieścić odpowiedniej ilości słów kluczowych. Nie przekonają one również klienta do zakupu. Natomiast zbyt długie opisy, nawet jak są bardzo dobrej jakości, mogą zniechęcić Klienta do czytania. Zawsze warto zachować równowagę.

Pamiętaj, aby tekst zawierał najważniejsze informacje, był konkretny, a przede wszystkim czytelny. Stosuj myślniki, pogrubienia itp. w każdym opisie oferty. Najważniejsze informacje powinny się znaleźć na górze, resztę można umieścić w dolnej części.

Zakazane praktyki w opisach ofert na Allegro!

  • Warto pamiętać, że używanie niektórych słów jest zakazane przez serwis Allegro. Może spowodować to ograniczenie widoczności oferty, niskie pozycjonowanie, usunięcie oferty lub w najgorszym wypadku zablokowanie sklepu. Słowa zakazane przez Allegro to: jakość, hit, super cena, promocja, tanio, wyprzedaż, “buty takie jak …” itp.
  • Opis oferty nie może wprowadzać Klienta w błąd! Wyeliminuj z niego wszystkie możliwe błędy. Przez taką praktykę wielu Sprzedawców otrzymało negatywne opinie, co doprowadziło do całkowitego zamknięcia sklepu na Allegro.
  • Nie zamieszczaj w opisie oferty, prośby do Klienta, aby skontaktował się wcześniej z Tobą w sprawie dostępności produktu. Zgodnie z zasadami Allegro nie wolno proponować Klientom, aby negocjowali cenę, skontaktowali się z Tobą przed zakupem, zamówili produkt przez telefon lub pytali o rabat.
  • Treść oferty to nie grafika! Nie wstawiaj zdjęć tekstu, ponieważ nie wyświetli się on w wynikach wyszukiwania, a według Regulaminu Allegro zdjęcia nie mogą mieć na sobie żadnych napisów, oprócz certyfikatów, naniesionych miar lub użytych technologii.

Opis oferty na Allegro – przykład

Na pierwszym obrazku widzimy, że tytuł ofert został przekopiowany na samą górę i oznaczony NAGŁÓWKIEM 1. W dalszej kolejności możemy zauważyć frazę “nakładki antypoślizgowe”. Fraza ta zaczerpnięta jest z planera kampanii, ma duże wyszukiwania i jest słowem kluczowym. W opisie zostały uwzględnione gwiazdki, zielone znaczniki, punktory oraz pogrubienia.
To jest dalsza część opisu produktu klienta. Po najważniejszych informacjach, czyli specyfikacji i cechach, pokazana została możliwość zrobienia dywanika na piętro do kompletu z tego samego materiału. Dodatkowo widzimy tu instrukcje “Jak prawidłowo zamontować nakładkę na schody na taśmie dwustronnej”.
Nie każdy chce przyklejać taśmę na schodach, z tego powodu Sprzedawca proponuje dokupienie maty antypoślizgowej. Wypisał tu również zalety użytkowania włókniny oraz instrukcję jej montażu.
W tej części zostało pokazane, w jaki sposób Klient może dokupić dywanik do kompletu oraz że w innych ofertach są jeszcze produkty takie jak: dywan oraz nakładki w różnych kształtach.

Na samym końcu opisu Sprzedawca przedstawił siebie jako producenta oraz zamieścił swój baner.

Zastosowana została tu bardzo dobra strategia. Sprzedawca wykorzystał wszystkie możliwości lepszego pozycjonowania oferty w wynikach wyszukiwania. A dodatkowo, każdy kto na nie wejdzie, zobaczy, że na swoim koncie ma nie tylko nakładki. Ma również dywaniki, chodniki, nakładki w innych kształtach oraz maty antypoślizgowe.

Dziękujemy, za przeczytanie… Dotrwałeś do tego momentu, więc chcemy Ci to wynagrodzić 🙂 Powołując się na ten artykuł, otrzymasz 10% rabatu na dowolny audyt konta allegro 👉🏻 Zajrzyj tu i zjedź do końca strony 🙂

Dodatkowe TIPY dla Sprzedawców

Jednym z najważniejszych aspektów, o którym większość Sprzedających zapomina, a którego nie można pomijać, są prawidłowo wystawione zdjęcia!

  1. Zdjęcia w ofercie powinny być dobrej jakości i prezentować sprzedawany produkt z jak najlepszej strony, razem ze zdjęciami w użytkowaniu.
  2. Warto pamiętać o zasadach pierwszego zdjęcia, czyli miniaturki. Produkt na pierwszym zdjęciu musi być w większości przypadków zaprezentowany na białym tle.

👉🏻Wszystkie te czynniki wpływają na wyższe pozycjonowanie Twojej oferty w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, aby przed wystawieniem oferty zapoznać się z Regulaminem Allegro, pomoże Ci to uniknąć potencjalnych błędów.

👉🏻Nasza firma kompleksowo, a przede wszystkim profesjonalnie zajmuje się poprawianiem opisów ofert. Dzięki czemu Twoje konto na Allegro jest nie tylko odnowione, ale również wyżej pozycjonuje się w wynikach wyszukiwania!

Zapraszamy do kontaktu lub na 🌐 STRONĘ naszej oferty, aby dowiedzieć się więcej. Prowadzimy również 🖋 BLOG na którym znajdziecie dużo darmowej wiedzy.