Sklepy internetowe przyciągają coraz więcej konsumentów, w związku z czym wiele sklepów zaczęło korzystać z tej formy sprzedaży. Polski E-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków na świecie. Tylko w 2022 roku wartość brutto sprzedaży wynosiła aż 150 mld złotych. Obecnie ponad 77% Polaków robi zakupy przez Internet, a to bardzo duży procent w porównaniu z poprzednimi latami.
Jedną z najpopularniejszych płaszczyzn sprzedaży jest platforma Allegro. Zrzesza ona bardzo duże grono osób kupujących, jak i sprzedających. Każdego dnia przez Allegro przechodzi kilkaset tysięcy transakcji. Sukcesem zawartych umów sprzedaży nie jest tylko wystawiony produkt, czy rozpoznawalność marki, ale również umiejętność prawidłowego stworzenia tytułu. W dalszej części artykułu opiszę jak odpowiednio przygotować tytuł oferty, aby Twój produkt wyróżniał się na tle innych.
Jak utworzyć dobry tytuł oferty?
Prawidłowo stworzony tytuł powinien zawierać nie więcej niż 50 znaków. Na samym początku należy umieścić słowa kluczowe, czyli takie, które najtrafniej opisują zawartość oferty.
Planer kampanii pozwoli na wyszukanie kluczowych słów, niezbędnych do prawidłowego utworzenia tytułu. Im konkurencja mniejsza, tym lepiej.

1. Przykłady dobrze napisanych tytułów:
- Rower górski terenowy męski 28’
- Samsung Galaxy S5 12 GB czarny
- Kask Helmet motocyklowy pełny
- Dres Active sportowy jednoczęściowy

2. Przykłady źle napisanych tytułów:
- U nas najtaniej! Kask Helmet moto
- Zobacz! Taka oferta tylko u nas! Samsung Galaxy Tanio

3. Praktyki, które nie są dozwolone na Allegro:
- W tytułach ofert nie powinny się znaleźć takie wyrazy jak „hit”, „okazja”, „promocja” itp.
- Ciągłe powtarzanie słów kluczowych.
- Używanie fraz, które są niezgodne z wystawioną ofertą.
- Umieszczanie swojej lokalizacji, w której możliwy jest odbiór, Twojego loginu, informacji o szybkiej wysyłce lub fakturze.
- Zamieszczanie numerów magazynowych lub oznaczeń wewnętrznych, ponieważ nie są one czytelne dla kupujących
- Umieszczenie w tytule znaków specjalnych takich jak (!@[]) jako ozdobienia. Używa się je wtedy, gdy chcemy wskazać np. numer obuwia [39] lub jeśli w nazwie marki występuje ten znak.
- Nie umieszczaj w tytule nazwy marki, jeśli dany produkt nie dotyczy przedmiotu, który sprzedajesz.
- W sytuacji, gdy przedmiot, który sprzedajesz, można wykorzystać z przedmiotem innej marki wówczas umieść w tytule zdanie typu „przeznaczony do”. W ten sposób określisz, że przedmiot, który oferujesz, jest powiązany z przedmiotem innej marki.
- Nie wymieniaj w tytule marek i modeli, jeśli dany przedmiot pasuje do wielu z nich.
Pamiętaj!
Allegro zwalcza tego typu niedozwolone praktyki. Jeśli więc zastosujesz je swoim koncie, może przyczynić się do pogorszenia Twojej oferty w wyszukiwarce Google. Natomiast jeśli wdrożysz na swoim koncie zalecenia, co do prawidłowości tworzenia tytułów, to kupujący szybciej i łatwiej odnajdą Twoją ofertę sprzedażową.
Więcej praktycznej wiedzy, która poprawi jakość Twojego konta i zwiększy sprzedaż w Twoim sklepie, znajdziesz w naszym e-booku, który został przygotowany specjalnie na takie potrzeby jak ta. 🙂