fbpx
Dobry opis oferty allegro zdjęcie

Dobry opis oferty – co powinien zawierać?

Dlaczego prawidłowy opis oferty na Allegro jest ważny?

Pomaga sprzedawcom przyciągnąć więcej klientów i zwiększyć szansę na sprzedaż produktu. Kupujący często korzystają z platformy Allegro, aby porównać ceny i cechy produktów, a dokładny opis oferty pomaga im podjąć decyzję o zakupie.

Na co warto, na samym początku zwrócić uwagę podczas wstawiania oferty na Allegro?

  1. Wstawiaj przedmioty sprawdzone, na których temat jesteś w stanie udzielić konkretnych i wyczerpujących odpowiedzi. Dzięki temu w przyszłości unikniesz nieporozumień z Klientem.
  2. Analizuj i obserwuj zachowania kupujących. Jeśli na przykład kupujący zadają ciągle powtarzające się pytania, zwróć uwagę, czy opis Twojej oferty ma wystarczająco dużo informacji na temat produktu i czy są one jasne dla Klienta.
  3. Zakładki Parametry, Opis, Dostawa i płatność, Gwarancja. Reklama, Zwroty i O sprzedającym. Są to bardzo ważne narzędzia, dzięki którym Klient znajdzie dużo wartościowych informacji. Zadbaj o to, aby każda informacja znalazła się we właściwej zakładce. Dzięki temu zyskasz większe zaufanie Klienta.
  4. Opis oferty musi być on konkretny, spójny oraz nie wprowadzać kupujących w błąd. Pamiętaj, że tytuł, opis, zdjęcia, kategoria i parametry tworzą całość.
  5. Nie zamieszczaj w opisie oferty, prośby do Klienta, aby skontaktował się wcześniej z Tobą w sprawie dostępności produktu.

Jak prawidłowo wstawiać zdjęcia?

  • Przedmiot na zdjęciach głównych powinien być na białym tle, bez loginu, napisów, znaków wodnych czy dodatkowych elementów graficznych.
  • W przypadku, w którym produkt ma różne warianty kolorów, należy przedstawić je na innych zdjęciach. Na pierwszym zdjęciu powinien być tylko jeden z nich.

Jak poprawnie stworzyć dobry opis oferty?

  • W opisie zamieść tylko informacje o produkcie, które są zgodne z prawdą. Opis powinien być zrobiony w sposób dokładny. Nie wolno kopiować treści innych ofert, które nie należą do nas.
  • Opis warto wzbogacić o elementy, które go wyróżnią. Metoda ta przyciągnie uwagę Twoich Potencjalnych Klientów.
  • Treść oferty nie powinna być grafiką, ponieważ nie wyświetli się ona w wyszukiwarce Google, a umieszczenie tekstu na grafice jest niezgodne z regulaminem allegro
  • Nie zamieszczaj w opisie nazw, marek, modeli oraz słów, które nie są związane z przedmiotem, który oferujesz.
  • Zgodnie z zasadami Allegro nie wolno proponować Klientom, aby negocjowali cenę, skontaktowali się z Tobą przed zakupem, zamówili produkt przez telefon, pytali o rabat lub sprawdzili dostępność towaru.
  • Nie wolno zamieszczać linków do stron o charakterze komercyjnym na Allegro, ponieważ jest to naruszenie regulaminu platformy i może prowadzić do próby omijania Allegro oraz zwiększyć ryzyko oszustw. Dodatkowo transakcje powinny być dokonywane tylko za pośrednictwem Allegro, aby zapewnić bezpieczeństwo obu stron.
  • Jeśli jesteś przedsiębiorcą Twoim obowiązkiem, jest poinformować kupujących o zasadach reklamacji i zwrotów. Dlatego ważne jest, aby zakładka Zwroty i Informacje była wypełniona w sposób czytelny i jasny. Musi być to wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami. Możesz również zaproponować kupującym wymianę towaru. Opisz wówczas zasady takiej wymiany, Klient wtedy chętniej zakupi towar u Ciebie.

Płatność i dostawa – co jest najważniejsze?

Zaoferuj różne formy płatności i dostawy, jest to ważne, aby Klient mógł wybrać odpowiednią dla siebie. W przypadku, gdy kupujący wybierze wariant „płatności przy odbiorze osobistym”, podaj dokładne terminy i godziny, w którym może odebrać towar oraz określ, jak może dokonać płatności.

Co należy zrobić, jeśli sprzedajesz przedmioty w kilku wariantach ?

  • Należy wystawić je w osobnych ofertach. Podaj konkretny wariant w tytule, opisie i parametrach oferty. Można połączyć je za pomocą wielowariantowości.
  • Nie umieszczaj w tytułach zapisów, przez które klient będzie miał problem ze znalezieniem odpowiedniego dla siebie wariantu. Skutkować to może wprowadzeniem klienta w błąd.
  • W opisie możesz dodać informacje o tym, że te produkty są dostępne w innych ofertach.
  • Towary różniące się wzorem graficznym możesz proponować w jednej ofercie. Nie mogą różnić się kształtem. Przedmioty o różnych właściwościach np. zapachach, wstawiaj osobno.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tworzenia dobrego opisu oferty oraz tytułu, zapraszamy do zapoznania się z naszym e-bookiem, który został opracowany właśnie na takie okoliczności jak ta 🙂